Leder til Software & Elektronik

Ledelse · Grøn omstilling · Teknologi

Brænder du for at få dit team til at yde det ypperste og arbejde med de nyeste softwareteknologier? Vil du være med i den grønne omstilling og medvirke til at sikre en fortsat vækst for en velkonsolideret virksomhed, der producerer udstyr af høj teknisk kompleksitet lokalt i Danmark?

Kan du videreføre stafetten for vores mangeårige leder og lede et kompetent og ambitiøst team, med en spændende produktplatform hvor teknologisk udvikling og vidensdeling med kolleger, kunder og samarbejdspartnere er i højsædet?

Virksomheden

HAMAG A/S er historien om en sønderjysk virksomhed, der med flid og dygtighed har tilkæmpet sig en førende position i markedet for håndtering af brændstoffer, drivmidler og E-Mobility, som ellers domineres af globale giganter.

HAMAG A/S har gennem firmaets mere end 80-årige historie udviklet sig til et kompetencehus, der behersker hele processen fra idégenerering og prototype til færdigt produkt. Med ”in house” hardware og softwareudvikling, produktion og service, kan vi rådgive og servicere kunderne i hele processen.

vor produkterne tidligere var målrettet fossile brændstoffer, er produktporteføljen de senere år udvidet til også at omfatte ladestandere, betalingsløsninger og øvrigt udstyr, som man finder på en moderne servicestation.

Alt sammen fra fabrikken i Rødekro.

For yderligere oplysninger: www.hamag.dk.

Rollen

Afdelingslederen indgår i HAMAG A/S´s ledergruppe i direkte reference til den administrerende direktør. Som leder i afdelingen vil du naturligt indgå i et tæt samarbejde med dit produktudviklingsteam, men også på tværs af hele forretningen med salg, serviceafdelingen, finans og de øvrige funktioner.

Der afholdes løbende opfølgningsmøder for funktionschefer hvor opgaver, udfordringer og prioriteringer drøftes i fællesskab.

Softwareafdelingen udvikler og vedligeholder elektroniske komponenter og softwareløsninger der indgår i HAMAG A/S’s egenproducerede løsninger. Afdelingen fungerer desuden som second level support for serviceafdelingen.

Efter den nødvendige indkøringsperiode, er opgaven at levere den overordnede ledelse og prioritering af projekter og opgaver og herunder at definere handleplaner for afdelingen, i tråd med virksomhedens overordnede strategi, og derved sikre at både applikationskendskab og kompetencer matcher fremtidens behov.

Du bliver del af et agilt miljø med en flad organisationsstruktur og en uformel omgangstone. En høj grad af frihed er medvirkende til, at alle har en stor indflydelse på deres eget arbejde. Du vil indgå i et team af 11 kollegaer i afd.

Leder med god teknisk forståelse

Den ideelle kandidat har god erfaring med at lede mindre produkt-udviklingsteams med høj teknisk og teknologisk kompleksitet.

Gerne kendskab til/erfaring med:

  • Versions-styringssystem – meget gerne GIT
  • Diverse programmeringssprog
  • Nye teknologier som f.eks. Cloud based programmering og Docker
  • Kommunikationsplatforme såsom; API, Pub/sub, Rabbit MQ, MQTT
  • Test strategier – Unit, integration, system. Automatisk/manuel
  • Projektstyring, overordnet og i sprint/Agile mv.

Du evner at:

  • Sætte dig ind i applikationen samt kundens problemstillinger
  • Definere projekter i samarbejde med kunde eller internt
  • Foretage realistiske estimater både for ressourcer og økonomi.
  • Fastholde fokus og prioritere
  • Dokumentere processer, struktur mv.
  • Stakeholder management og kan danne relationer og øve indflydelse på alle niveauer – såvel internt som eksternt
  • Kommunikere og formidle mundtligt og skriftligt tydeligt og effektivt med den øvrige organisation

Skal have ønsket om:

  • At arbejde i en mindre, rimeligt agilt (fleksibelt) virksomhed
  • At arbejde i en flad organisation hvor grænserne ikke er skarpe.
  • At uddelegere/stole på andre
  • At skabe den rette transition for teamet fra det velkendte til det nye

Base

Arbejdssted er HQ i Rødekro. Kandidaten skal bo inden for relevant køreafstand.

Sprog

Stærk på skrift og tale i såvel dansk som engelsk.

Uddannelse

Kan være software-ingeniør el. lign. men ikke afgørende. Ledererfaring kombineret med god teknisk forståelse og passion for grøn omstilling er vigtigere.

Rejsedage

Maks.10-20 rejsedage årligt i ind- og udland.

IT

Stærk bruger af Officepakken herunder Excel og PowerPoint.
Gerne erfaring med Navision/eller lign. ERP.

Kontaktpersoner og telefonnumre:

Allan Rønsholt, Business Partner ALR Consulting
ronsholt@alrconsulting.dk
 +45 22798098.