Chief Procurement Officer – CPO
LEDELSE – STRATEGI – DIGITALISERING – OPTIMERING
Virksomheden
Philipson Wine ApS blev ud af passion for vin stiftet af vinhandler Christian Philipson, og er i dag en ung, dynamisk virksomhed, der siden 2002 har etableret sig som dominerende online vinhandler i norden og førende importør og distributør af kvalitetsvine fra hele verden.
Beliggende med administration og lager/produktion i Kokkedal, eneimportør af en række af de største vinbrands i verdenen, beskæftiger Philipson Wine i dag ca. 50 ansatte. Virksomheden er 6 gange udnævnt til Børsen Gazelle.
ALR Consulting søger nu, for Philipson Wine ApS, en solid indkøbs- og logistik profil ideelt set med erfaring fra større grossist/trader virksomhed, som vil sikre udvikling og optimering af det nuværende set-up blandt andet gennem digitalisering og automatisering af workflows, processer og strukturer.
Som ny CPO hos Philipson Wine har du til opgave efter den fornødne for-analyse, hvor du oparbejder en forståelse for, hvordan virksomheden, teamet og indkøbs- og logistikaktiviteterne fungerer i dag, at udarbejde og implementere strategier for optimering af indkøb og opbevaring/distribution af færdigvarer, emballager og halvfabrikata mv. samt opretholdelse af tidssvarende lagerniveauer via lagerstyring/overvågning for opretholdelse af optimalt produktionsflow i virksomheden.
Du skal med et solidt kommercielt perspektiv sikre, at Philipson Wine ApS råder over de rette kompetencer og systemer indenfor indkøb og logistik samt den rette strategi på området, der kan bidrage til den videre forretningsudvikling i samspil med den overordnede strategi for virksomheden. I tæt samarbejde med teamet og med de rette indsatser fremadrettet skal inbound-, intern- og outboundsourcing og logistik alignes og optimeres.
Rolle og ansvar:
- Overordnet ledelse og udvikling af teamet
- Fastsætte og definere den strategiske retning og udvikling for afdelingen, herunder øget digitalisering og automatisering hvor muligt med afsæt i data og analyse
- Koordinere alle faser af indkøb, planlægning og logistik med henblik på optimale strukturer og processer
- Etablere indkøbspolitikker og sikrer overholdelse
- Forhandle med leverandører/producenter om varer og tjenester for opnåelse af de bedst mulige samhandelsvilkår
- Leverandørbesøg/årshjul samt evt. afdækning af alternative forsyningskilder
- Indsamle data til brug for leverandørevaluering og procesgennemgang
- Planlægning, forecasts, budgetter og rapportering
- Sikre compliance i henhold virksomhedens retningslinjer for god forretningsetik
Faglige og personlige kompetencer:
Handels/- logistikøkonom, akademiøkonom, professionsbachelor eller andet, men din uddannelsesmæssige baggrund er ikke altafgørende, dog gerne teoretisk funderet. Vigtigst er det, at du har solid, veldokumenteret erfaring og kan præsentere os for nogle konkrete og inspirerende optimeringscases med gode resultater fra stillinger med lignende kompleksitet og ansvar indenfor procurement og logistik. Du behøver ikke have erfaring fra vinbranchen, men det er oplagt, at du har en naturlig interesse og passion for gastronomi og vin, som du her kan raffinere yderligere som en del af dit faglige virke.
- Relevant erfaring fra lignende stilling indenfor ledelse af indkøb/logistik
- Analytisk og datadrevet
- Struktureret og procesorienteret
- Tech savvy med solid digitaliserings og optimeringserfaring
- Stærkt kommercielt mindset og solid forretningsforståelse
- Erfaring med ledelse og forretningsoptimering med afsæt i procurement og logistik
(gerne fra større aktør indenfor grossist/trading) - Ansvarsbevist, robust og selvstændig
- Fremragende interpersonelle og kommunikative egenskaber – teamplayer/leader
- At du med din holdning, adfærd, færdigheder og værdisæt repræsenterer et CI mind-set
- Du skal kunne arbejde kort- og langsigtet i et tempofyldt, teambaseret miljø – ofte med korte beslutningsprocesser
Lokation:
Arbejdssted er primært på hovedsædet i Kokkedal. Kandidaten skal bo inden for relevant køreafstand. Pendling mellem landsdele er ikke en mulighed.
Sprog:
Dansk og engelsk såvel skrift og tale – gerne yderligere sproglige kompetencer såsom spansk, fransk og italiensk.
IT:
MS Office på superbruger niveau herunder også Excel og PowerPoint. Gerne erfaring med ERP/ BC, KPI-systemer og etablering af optimerings- og styringsværktøjer indenfor områder som WMS, VAL mv.
Rejsedage:
Der skal påregnes 25-35 rejsedage årligt i ind- og udland.
Rekrutteringsproces:
Vi indkalder løbende til samtaler, og rekrutteringsprocesen afsluttes, når den rette kandidat er fundet.
Har du spørgsmål til denne interessante stilling, er du velkommen til at kontakte:
Allan Rønsholt, Business Manager ALR Consulting
Mobil: +45 2279 8098